Dopravní průzkumy
Sčítání a analýzy profilů a křižovatek zařízením JAMAR
Sčítání probíhá v ucelených časových blocích, nejčastěji 3 hodin, a to v době ranní a odpolední dopravní špičky. Sčítání provádí školení sčítači a to za pomoci sčítacího zařízení JAMAR, nebo za pomoci sčítacích formulářů. Výsledky ze sčítání se za pomoci časových variací přepočtou na hodnotu RPDI (roční průměr denních intenzit), [vozidla za den]. Při sčítání jsou nejčastěji zaznamenávány tři kategorie vozidel - osobní vozidla, lehká nákladní vozidla [hmotnost<3,5t] a ostatní nákladní vozidla [hmotnost>3,5t].
Lze realizovat:
- Sčítání křižovatkových pohybů
- Sčítání profilových intenzit
- Klasifikace vozidel
- Studie mezer mezi vozidly
- Analýza zdržení na signalizovaných křižovatkách
- Analýza zdržení na křižovatkách se STOP
- Zjišťování saturovaného proudu
Statistická sčítání dopravy radarovým zařízením
Průzkum slouží k získání profilových dat o dopravním proudu. Měření probíhá přenosným radarovým zařízením SIERZEGA SR4. Dopravní proud lze snímat po dobu několika hodin až několik dní až týdnů (za předpokladu výměny baterií počas měření). Do zabubované paměti lze uložit data až o 430 000 vozidlech
Měřící zařízení (radar) zaznamenává :
- Intenzitu vozidel v obou směrech - přesnost měření protisměru ovlivněna celkovým množstvím vozidel
- Rychlost vozidel - odchylka +/- 3%
- Délku vozidel - slouží k určení skladby dopravního proudu - odchylka +/- 20%
- Časový odstup vozidel - odchylka +/- 0,2 sekundy
Sčítání a hodnocení dopravního proudu za využití videodetekce (TRAFICON)
Videodetekční zařízení firmy Traficon se skládá z kamery zaznamenávající dopravní proud, modulu VIP-T (Video Image Procesor) a softwaru na zpracování dat VIPLINK. Modul VIP-T za pomoci zadaných detekčních čar a zón zjišťuje vozidla a za pomoci speciálního algoritmu je schopen sčítat dopravní data a provádět detekci dopravních nehod. Mezi tato data patří
- intenzita vozidel
- rychlost
- obsazenost
- klasifikace
- časové mezery
- obsazenost zóny
- úroveň kvality dopravy
- detekce stojícího vozidla
- vozidla jedoucí v opačném směru
- detekece vzniku kolony
Měření podmínek, plynulosti a zdržení dopravního proudu plovoucím vozidlem s GPS
Měření probíhá za pomoci vozidla vybaveného záznamovým zařízením signálu GPS dopněného videokamerou / fotoaparátem. Vozidlo se po stanovené trase pohybuje dopravním proudem a jsou zaznamenávány tyto údaje:
- poloha vozidla
- rychlost vozidla
- čas jízdy
- výškový profil trasy
Během jízdy jsou pořizvány ilustrační záběry / fotografie. Výstupem z jízd jsou porovnatelné záznamy tras v jednotlivých časových intervalech a na stanovených trasách mezi stejnými body. Projetá mapa zobrazena na mapě např. v aplikaci Google Earth, včetně lokalizovaných fotografií.
Určování tranzitní dopravy oblastí, směrové dopravní průzkumy
Průzkum slouží k určení počtu tranzitní dopravy oblastí (nejčastěji městem). Na všech hlavních vjezdech/výjezdech do/z oblasti jsou umístěna sčítací stanoviště, na kterých jsou zapisovány po dobu minimálně 4 hodin státní poznávací značky vozidel a dále je poznamenána kategorie vozidel. Na základě zaznamenaných SPZ a času vjezdu/výjezdu vozidel je určena:
- tranzitní doprava
- zdrojová doprava
- cílová doprava