Vliv urbanistické struktury na dopravní náročnost území a vztah územního plánování k řešení trvale udržitelné dopravy. Z hlediska trvale udržitelného rozvoje společnosti a z hlediska zvyšující se svobody rozhodování nabývá na významu včas organizovat území tak, aby bylo schopno zvládnout přiměřeným způsobem potřebnou mobilitu osob a dopravní náročnost ekonomiky. K zvládnutí je potřeba použít investiční i organizační nástroje, a to již v ranné fázi organizace území, tj. při územním plánování a územních řízeních kdy je třeba kvalifikovaně zhodnotit důsledky urbanistického konceptu a urbanistické struktury na uspokojení potřebné mobility. Tato otázka je složitým logistickým problémem, kde se prolíná logistika nákladní dopravy, city logistika a logistika dopravy osob do jednoho komplexního systému. Popsané problematice se věnoval tento výzkumný projekt, jehož výstupem byly návrhy postupů a vzorových řešení, jak hodnotit, navrhovat a posuzovat záměry na využití území z hlediska jeho optimální a dlouhodobě udržitelné kvality obsluhy území.