Technické podmínky (TP) byly schváleny MDS dne 27.8.1999 pod č.j. 26567/99-120 s účinností od 1.10.1999 a jsou členěny na části A; B; C a D.
Část A (úvodní) a část B (teoretická) v TP jsou zaměřeny na kvalitu dopravního proudu a to:
Část C (kongesce) a část D (modely) v TP jsou zaměřeny na otázky vzniku kongescí, definování a hodnocení kongescí, odvození jejich míry a modelovací techniky provozních podmínek ve vzdálených časových horizontech od okamžiku statistického šetření provozních podmínek. Těžiště těchto částí leží zejména v uceleném nástinu opatření, která mohou přispět k omezení kongescí a která jsou rozdělena významově podle nabídky a poptávky. Na straně nabídky jsou opatření směrována ke zvýšení úrovně služeb dopravních systémů a naopak je popsán soubor opatření vedoucí ke snížení poptávky zejména v individuelní automobilové dopravě.
V přílohách TP je kromě bibliografie uveden přiklad Výběrového plánu pro šetření "in situ" a seznam typických přístrojů vhodných na zjišťování charakteristik dopravního proudu.
TP jsou určeny silničním správním úřadům, správcům, investorům, projektantům, dopravním úřadům, dopravním inženýrům i všem dalším zájemcům a pracovníkům odborů dopravy, odborů územního plánování, útvarů rozvoje či pracovníkům ovlivňujícím služby v hromadné dopravě. Nenahrazují však normy pro navrhování nových nebo rekonstruovaných úseků pozemních komunikací. Zjišťovat je možné jen v době zadání nebo zpětně. Soubor praktických návrhů jak čelit disproporcím mezi stálým nárůstem výkonů v individuální automobilové dopravě a kapacitními schopnostmi pozemních komunikací zejména v urbanizovaném území je před jejich úspěšnou aplikací nutno podepřít organizovaným měřením.