Projekt měl za cíl analyzovat stav dopravních sítí v ČR a navrhnout způsob optimální alokace investičních prostředků pro rozvoj dopravních sítí v ČR do roku 2010 s výhledem do roku 2015. Toto posouzení a návrh alokace investičních aktivit v čase a v prostoru pro dopravní infrastrukturu byly založeny na vyhodnocení změn vývoje dopravních nároků a makroekonomické situace státu. Dále došlo ke zpřesnění vstupních potřeb pro rozhodování o alokaci včetně aktualizovaných intenzit dopravy (sčítání dopravy), prognóz přepravního trhu a výsledků procesu TINA. Návrhová část obsahovala 3 scénáře možného vývoje – variantu pesimistickou, reálnou a optimistickou. Ty se v rámci finančních limitů lišily pouze v tempu realizace záměrů jednotlivých dopravních oborů, v poměru rozdělení prostředků na investiční a neinvestiční a v pořadí jednotlivých investičních akcí. Věcný rozsah variant nevybočoval ze schválených a posouzených rozvojových programů, proto vytvořená koncepce nevyžadovala nové projednávání a schvalování procesem SEA o dopadech na životní prostředí.