Výzkumný projekt byl zaměřen na analýzu existující sítě pozemních komunikací v ČR z hlediska dopravní úrovně. Ta měla sice geodeticky přesně definovanou podobu, ale její kapacity, jakožto matematicko-fyzikální charakteristiky na spočetně velké množině profilů a křižovatek, jsou konfrontovány s každodenními aktivitami obyvatel ČR či cizinců. Intenzity dopravy, jako matematicko-statistické charakteristiky důsledků aktivit spočetně velkých souborů řidičů, jsou protějškem kapacit, neustále rostou (statisticky významně na souborech osobních automobilů) a jev vzájemné konfrontace obou charakteristik (kongesce) je stále častější. V intravilánu na řadě míst dochází i k zastavení dopravního proudu. Na rozhodování řidičů při volbě dopravní trasy mají zřetelný vliv kritická místa komunikační sítě. Proto bylo nutno rozhodovací postupy správců komunikační sítě směrem k účinným regulačním opatřením podložit vlivem sítě na posuzovaný úsek. Výsledky řešení musí být rozlišeny pro intravilán a extravilán. Výstupem projektu byly samostatné Technické podmínky pro kapacitní posuzování silnic a návrhy na odstraňování kongescí. TP 123 Zjišťování kapacity pozemních komunikací a návrhy na odstranění kongescí