Předmětem a hlavním cílem výzkumu bylo ověření vlivu komunikace na dopravní nehodovost a její následky a vytvoření funkčního systému pro sběr a hodnocení parametrů, které souvisí s bezpečností komunikace. Bylo nutno vycházet ze stávající praxe zjišťování nehodových úseků a z nedostatečné míry bezpečnostní úrovně zejména úseků silnic již déle v provozu. Projekt se cíleně zaměřil na podíl infrastruktury při vzniku nehod a při vzniku vážných následků nehod. Tato oblast je dlouhodobě opomíjena a téměř veškeré úsilí prevence a represe se zaměřuje na účastníka silničního provozu (řidič, chodec, cyklista), a na technický stav a bezpečnost vozidel. Pro řidiče platí povinnost získání řidičského oprávnění, dodržování pravidel silničního provozu, je nad ním vykonávána soustavná kontrola a prováděna represe. Automobil je testován při vývoji, musí splňovat množství technických a bezpečnostních podmínek včetně bariérových zkoušek, má deformační zóny, výztuhy, airbagy, elektronické systémy na podporu bezpečného řízení. Z hlediska hodnocení bezpečnosti slouží nezávislé testování bezpečnosti systémem EuroNCAP, který má významné marketinkové účinky na zákazníky a tím i na výrobce vozidel. Bezpečnost vozidel se stala synonymem jejich kvality a významným parametrem pro výběr typu vozidla zákazníky. Konečné výstupy projektu zahrnovaly: • prototyp databáze silničních nehod naplněné daty z vybrané oblasti • metodiku pro naplňování databáze • optimalizovanou technologie datového modelu propojeného na GIS o silniční nehodovosti • databáze kompatibilní s grafickými výstupy protokolů Evropského programu hodnocení silnic EuroRAP – snadná dostupnost a srozumitelnost informací o bezpečnosti konkrétních úseků silniční sítě • kompletní dokumentaci návrhů prototypu informačního systému pro podporu rozhodování v oblasti bezpečnosti dopravy a práci se získávanými daty