Firma CityPlan se účastnila řešení tohoto mezinárodního projektu jako jeden z 23 partnerů a její hlavní činnost byla zaměřena na odbornou analytickou práci a průzkumy v oblasti silniční infrastruktury a nákladní silniční dopravy. Mimo to spolupracoval CityPlan na analýze logistického prostředí a zajišťoval sběr a zpracování dat za Českou republiku.
Charakteristika projektu Adriatic – Baltic Landbridge:
Základním cílem projektu bylo identifikovat a analyzovat optimální vedení intermodálních koridorů pro pohyb zboží mezi přístavy Jaderského a Baltského moře s vazbou na horizontální zbožové toky východ – západ, a na základě výsledků formulovat zásady a doporučení pro politiky na regionálních a národních úrovních zodpovědné za realizaci dopravních politik a politik regionálního rozvoje tak, aby bylo dosaženo souladu rozvojových plánů daných regionů s poznatky zjištěnými v rámci projektu a definovanými v rámci výsledného rozmístění A-B Landbridge koridorů. Identifikované koridory přispějí k napojení regionů na globální trhy, zlepšení jejich přístupu k Baltskému či Jaderskému moři i jejich vzájemné propojenosti, a tím stimulují socio-ekonomický rozvoj v oblasti střední Evropy. Kromě zvýšení dostupnosti území A-B Landbridge je cílem i optimalizace logistických služeb v oblasti s pomocí vhodného rozmístění veřejných logistických center, terminálů kombinované přepravy a dalších navazujících distribučních center tak, aby došlo k výraznému rozvoji intermodální přepravy jako ekologické formy nákladní dopravy. Vzhledem k nadnárodní povaze projektu A-B Landbridge byl dále kladen důraz na efektivní vazbu na instituce Evropské unie, zejména orgány Evropské komise (DG REGIO a DG TREN). Nejvýznamnějším cílem z tohoto hlediska bylo získání argumentačních podkladů pro opodstatnění zařazení vybraných dopravních spojení na seznam prioritních projektů sítě TEN-T, které jsou spolufinancovány z komunitárního programu Evropské unie a jsou zvýhodněny i při výběru projektů dotovaných z Kohezního fondu EU. Potřeba podpory spojení severu a jihu Evropy je v současnosti velmi naléhavá, neboť pozornost důležitých aktérů se tradičně zaměřuje na rozvoj západovýchodního spojení mezi „starými“ a „novými“ členskými státy Evropské unie a Ruskem.